Завдання з природознавства на період карантину 6 – 24 квітня

Завдання з природознавства на період карантину 6 – 24 квітня

5 клас

1. Тема уроку: Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми  чинників неживої природи.

       Опрацювати § 38; § 39 (п.1-2; стор. 141-143).

       Перегляньте на YouTube-каналі відеопрезентацію по темі уроку за адресою:

https://www.youtube.com/watch?v=iSWPUZxEY1w      

       Випишіть в зошит визначення, що виділені в презентації червоним кольором.

       Під час перегляду відео презентації заповніть схему „ЗА  ПОТРЕБОЮ  У  ВОДІ” із назв рослин, які зображені на фото (у потрібний стовпчик):

ЗА  ПОТРЕБОЮ  У  ВОДІ

           
     
 

 

                                     Водні               Вологолюбні            Посухостійкі

 Цю схему скину у Viber, бо тут не відображаються стрілочки!

       Перегляньте таблицю 1, щоб краще засвоїти новий матеріал:

Чинник

Значення

світло

• необхідне рослинам для фотосинтезу;

• активним тваринам допомагає розрізняти предмети та орієнтуватися в просторі;

• впливає на температурний режим планети;

• визначає добові, місячні та сезонні зміни у поведінці більшості тварин;

• впливає на ріст, цвітіння й плодоношення рослин. 

вода

• входить до складу організму, його клітин;

• рослини вбирають розчини мінеральних речовин;

• вода може бути середовищем життя;

• потрібна деяким організмам для розмноження;

•  сприяє розселенню організмів, переносячи водою насіння та плоди;

• вода втрачається  з випаровування та потовиділенням, нею треба поповнювати  організм (тварини отримують потрібну їм воду разом із спожитою їжею або під час пиття, рослини вбирають розчини води).

температура

• впливає на швидкість хімічних явищ, що постійно відбуваються в тілах живих істот;

• потрібне холоднокровним тваринам для нагрівання;

• визначає розселення організмів на суходолі (на полюсах майже немає живих істот, на екваторі – дуже багато)

повітря

• джерело кисню для дихання;

• має вуглекислий газ для рослин;

• захищає Землю від надмірного перегрівання чи охолодження;

• захищає від сонячної радіації (газ озон);

•  сприяє розселенню організмів, переносячи вітром насіння та плоди.

 

2. Тема уроку: Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.

       Опрацювати § 39 (п. 3-5; стор. 143-146).

Перегляньте на YouTube-каналі два відеоролики по темі уроку за адресою:

https://www.youtube.com/watch?v=SULxdVfAyTY

https://www.youtube.com/watch?v=uW7SUbbXGzU

       Виписати в зошит два визначення(друге і третє) з рубрики „Підсумки” на стор.146.

     

3. Тема уроку: Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому.

       Опрацювати § 40

Перегляньте на YouTube-каналі відеоролик та презентацію по темі уроку за адресою:

https://www.youtube.com/watch?v=6WUUdJnBpU4

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-nazemno-povitryane-seredovische-zhittya-organizmiv-35935.html

       Виписати в зошит два основних підсумки уроку: 

   1. Умови наземно-повітряного середовища досить різноманітні. Провідну роль серед чинників неживої природи тут відіграє освітленість, температура, вологість, газовий склад повітря.

      2. Завдяки сприятливим умовам у наземно-повітряному середовищі світ його мешканців різноманітний і різні способи пристосування до умов існування.

      Виконати завдання з рубрики „Сторінка природодослідника” на стор. 150 - 151 та завдання  5*на стор. 151.  

 

 Коли переглянете відеоролик та презентацію, опрацюєте § 40  підручниканакресліть таблицю 2 (кожний рядок шириною не менше 2 см) в зошит та заповніть першу її колонку „Наземно-повітряне середовище” (на наступних уроках будете заповнювати наступні середовища існування живих організмів):

 

                                                                                                                              Таблиця 2

Чинники 
середовища

Наземно-повітряне середовище

Водне середовище

Ґрунтове середовище

Кисень

 

 

 

Вода

 

 

 

Температура

 

 

 

Світло

 

 

 

Солоність

 

 

 

 

4. Тема уроку: Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді.

       Опрацювати § 41

      Перегляньте на YouTube-каналі відеоролики та презентацію(її скину у Групу на Viber) по темі уроку за адресою:

https://www.youtube.com/watch?v=b7mamn1pmLg

https://www.youtube.com/watch?v=jOwjjF5iJ7Q

      Виписати в зошит три  основних підсумки уроку з рубрики „Підсумки” на стор.156.

      Заповнити в таблиці 2 другу колонку „Водне середовище”.

      Виконати завдання з рубрики „Сторінка природодослідника” на стор. 156 та завдання  5*на стор. 156.

 

5. Тема уроку: Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті.

     Опрацювати § 42 Перегляньте на YouTube-каналі відеоролики по темі уроку за адресою:

https://www.youtube.com/watch?v=sfYKdB_FZJ8

     Виписати в зошит перший підсумок з рубрики „Підсумки” на стор.161   

     Заповнити в таблиці 2 третю колонку „ Ґрунтове середовище”. Як заповните повністю Таблицю 2, фотографуєте її  і надсилаєте мені особисто на Viber, А НЕ В ГРУПУ!

     Повторити § 27 – 28.

 

6. Тема уроку: Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів.

     Опрацювати § 43 (п. 1 – 2, стор. 162 – 164).

     Перегляньте презентацію(її скину у Групу на Viber).

     Виписати в зошит два визначення (перше і друге) з рубрики „Підсумки” на стор.166.

    Прочитайте рубрику „Сторінка ерудита”.

     Виконати завдання 1, 2, 3, 6* з рубрики „ЗАПИТАННЯ. ЗАВДАННЯ” на стор. 167.

      Завдання 6* виконати письмово в зошиті.  Як виконаєте завдання, фотографуєте і надсилаєте мені особисто на Viber, А НЕ В ГРУПУ!

      ЯКЩО ВИНИКНУТЬ ПРОБЛЕМИ ПРИ ВИКОНАННІ ЦЬОГО ЗАВДАННЯ –  КОНСУЛЬТАЦІЇ ПО ТЕЛЕФОНУ.

 

 

 

 

 

Категорія: Робота під час карантину | Додав: siltse-school (09.04.2020)
Переглядів: 268 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar